reklama

Vianočné pečivo

K predvianočnému čaru okrem tichých večerov s roztopašne poletujúcim tancujúcim snehom, väčšej citlivosti a otvorenosti pre ľudskosť, okrem vymýšľania darčekov patrí aj vôňa korenia.

Písmo: A- | A+

Klinčeky, aníz, kardamon, fenikel, koriander, zázvor, vanilka, nové korenie, badián, škorica, citrónová i pomarančová kôra. V bielom porcelánovom mažiariku trpezlivo a s hlbokým vnútorným pokojom drvím malé semená, kôru, zdrevnatelé púčiky na homogénu koreniacu zmes do medovníkov. Pri pečení vianočného pečiva sa neponáhľam. S radosťou robím každý úkon a myslím na svojich blízkych. Vytiahnem drevenú dosku, starostlivo umytú. Áno, musí byť čistá. Tak ma to učila ešte stará mama. „Po práci musíš dosku pekne vydrhnúť, utrieť a nechať dobre vyschnúť”. Viem, že je spokojná. Žmurknem na ňu. Sypem múku cez sitko. Na doske rastie biely sopečný kužeľ. Vidím sa, ako sa na mňa pozerajú pozorné oči mojich malých synov. Vedia, že potom urobím do kopca jamku a oni do nej vlejú rozbité vajíčka. Kráter ožije. Láva tečie a malí záchranári pridávajú sneh z práškového cukru. Nakoniec malí majstri posypú celý vrch korením, aby sa hora zalesnila... Mali sme radi túto hru na sopku. Pridávam med a myslím na dávneho suseda - včelára, ktorý už opustil tento pozemský svet. Oblepený včelami, s krytom na tvári na mňa volá, aby som nešla do záhrady, až keď urobí poriadok so včielkami. A príď ochutnať medík...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A potom hnietim cesto. To už som opäť malé dievčatko. Sledujem svoju mamu a pýtam sa jej:

„Mami, prečo sú všetky Tvoje koláčiky vždy také dobré?

A ona mi hovorí: To preto, lebo do nich zamiešavam aj lásku.

Akú lásku?

Mama sa na mňa usmeje a povie:No, lásku.

„A ako ju tam mám pridávať?

Tak, že keď budeš niečo robiť, vždy to rob s láskou v srdci a tú odovzdaj cez ruky do cesta.

Obrázok blogu

Nerozumela som Ti vtedy mami, ba dokonca som si chvíľku myslela, že si ako mnohí dospelí na moje zvedavé otázky vymýšľaš odpovede, ktoré by ma odradili v ďaších otázkach. Teraz už viem, že vtedy si mi povedala hlbokú múdrosť. Naozaj je to jednoduché, len som sa musela stať matkou, aby som to pochopila. A keď sa ma moji malí synovia pýtali, prečo sú moje koláčiky také dobré, porozprávala som im, čo si ma naučila.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Myslím na svojich blízkych a vykrajujem z rozvaľkaného medovníkového cesta vianočné hviezdy, huby, štvorlístky a ukladám ich opatrne na plech, pokrytý papierom na pečenie....

Anna Moravčíková

Anna Moravčíková

Bloger 
  • Počet článkov:  89
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Vždy viem nájsť priestor, kde môžem slobodne lietať a byť šťastná. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáDnes je opäť krásny deňPríroda chrámom jeKvety jabloníPoslovia radosti a svetlaFacilis descensus averniNeberme to až tak vážne!Mýtické bytosti a tvoryPostrehyOpýtaj sa detí

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu