reklama

Otravná dedinčanka alebo malá detektívna hádanka

Bolo pred Vianocami. Vracala som sa z blízkeho mesta z posledných predvianočných nákupov do dediny, kde bývam. Spokojná, s plnými taškami som nastúpila do autobusu. Po obhliadnutí „terénu“ som sa presunula dozadu, pretože tam bolo voľnejšie a mohla som mať pre seba a svoju objemnú batožinu celé dvojsedadlo. No len čo sa autobus pohol a nabral rýchlosť, pochopila som, prečo bol priestor vyľudnený.

Písmo: A- | A+

Na streche autobusu nedoliehal vetrák a studený decembrový vzduch nekompromisne prefukoval až pod zimný kabát. Tak to teda nie, predsa kvôli tomu neprechladnem! Vyhliadla som si prázdne miesto vpredu, zobrala kabelku, dve plné tašky, navrch som položila rukavice, šiltovku, šál a šikovne prebehla na nové pôsobisko ešte počas jazdy. Spokojne som sa usadila. Na ďalšej zastávke som z nedostatku inej činnosti začala kontrolovať, či mám všetko: Tašky s darčekmi sú, rukavice sú, šiltovka tiež. Ale kde je môj šál? Ešte raz som urobila opätovnú hĺbkovú kontrolu objemnej batožiny. Nebol nikde. Pozrela som sa do uličky, či mi cestou nevypadol. Nebol tam. Logická úvaha č.1: Na zastávke nikto nevystúpil, takže z autobusu ho nikto vyniesť nemohol. Musel ostať na pôvodnom mieste. No čo, presadím sa späť a vybavené! Neváhala som ani chvíľku, zobrala všetky tašky a opäť sa vybrala dozadu. Ale moje pôvodné miesto už nebolo prázdne. Na jednom sedadle sa rozvaľovala rozťahaná stará kožená taška s náradím, na druhom, bližšie k oknu, spal obrovitánsky holohlavý chlap. Čelom sa opieral o studené sklo a vôbec mu nevadilo, že si ho občas naťukne. Sadla som si čo najbližšie k inkriminovanému miestu, cez uličku oproti na dvojsedadlo a snažila sa nenápadne zistiť, či môj šál nie je niekde zošuchnutý pod sedadlami. Vonku sa rýchlo stmievalo a v autobuse už bolo šero. Musela som dobre otvárať oči a robiť krkolomné predklony, aby som preskúmala celé okolie. Ale nie, nikde ho nevidno. Logická úvaha č.2: Tak musí byť pod taškou s náradím! Keďže chlap spal a ja som ho nechcela vyrušiť, dávala som pozor, kedy sa preberie zo spánku, že ho oslovím. Keď na jednom cestnom hrbolci autobus podskočil a chlap trochu otvoril oči a zamžikal nimi, hneď som ho pozdravila a vyslovila prosbu, či by nenadvihol tašku, pretože tam bude pravdepodobne vec, ktorú hľadám. Neochotne na mňa zhúkol, že tam nič nebolo, ale tašku zdvihol. Naozaj tam nič nebolo. Chlap znovu zavrel oči. Logická úvaha č.3: Tak už musí byť iba na tom sedadle, kde sedí ten chlap. Nemala som veľmi odvahu po jeho predošlej reakcii ho ešte o niečo požiadať, ale zároveň som nechcela prísť o svoj obľúbený šál a chcela vyriešiť hádanku. Keď sme vchádzali do dediny a chlap stále spal, uvedomila som si, že už nemám veľa času a musím konať. So sebazaprením som ho poťahala za rukáv a kým stihol niečo povedať, poprosila som ho, či by nevstal, pretože už odchádzam a to je jediné miesto, kde by šál ešte mohol byť. Moja otázka ho okamžite prebrala z pokľudného driemotného stavu. Vyskočil zo sedadla ako keby ho niekto pichol špendlíkom, nahnevane sa na mňa pozrel a zreval: „Tak kde je?" No, nebol tam. Keďže bol hlučný, počula ho aj pani predo mnou. Otočila sa ku mne a povedala: „Vy hľadáte červený šál? Našla som nejaký ležať v uličke a keďže tá pani, čo sedí predo mnou mala červenú vetrovku, položila som ho ku nej." Pozrela som sa na ďalšie sedadlo a naozaj! Ležal si tam pekne poskladaný, v náručí vetrovky. Ale nebolo ho skoro vôbec vidieť, pretože oba kusy odevov boli červené. Rýchlo som si ho zobrala, víťazoslávne sa pozrela na holohlavého obra a povedala mu: „Vidíte, nerobila som Vám to naschvál. Vedela som, že tu musí niekde byť!" A nečakajúc na to, ako sa zatvári, vybehla som z autobusu, pretože práve zastal na zastávke v našej dedine.

Anna Moravčíková

Anna Moravčíková

Bloger 
  • Počet článkov:  89
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Vždy viem nájsť priestor, kde môžem slobodne lietať a byť šťastná. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáDnes je opäť krásny deňPríroda chrámom jeKvety jabloníPoslovia radosti a svetlaFacilis descensus averniNeberme to až tak vážne!Mýtické bytosti a tvoryPostrehyOpýtaj sa detí

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu